Reklám, ez hat rám?

Fotó Egészségtükör

Azt hiszem mindenki látja és senki nem tudja, mi történik a reklám fronton. Azért fogalmazok így, mert szó szerint lerohantak a reklámok minket, nem eresztenek, a teljes elektronikus tér megtelt. Már nem lehet egy cikket elolvasni, bármit megnézni anélkül, hogy fel ne ugorjon egy reklám, ráadásul elektronikai eszközeink is javarészt arra szolgálnak, hogy feltérképezzék szokásainkat, belessenek magánéletünkbe, beszélgetéseinkbe és azonnal célzott reklámot küldjenek ránk.

Régebben viccnek gondoltam és sokszor beszéltem telefonba olyan dolgokról is, amit biztosan nem vennék meg, nem órák, vagy napok, hanem percek múlva érkezett a célzott reklám.

Egészen biztos, hogy ezt akarjuk?

Egészen biztos, hogy így lehet csak megtalálni a vásárlót?

Tetézi mindezt az, hogy rengeteg silány áru kerül forgalomba a „megvezetett” vásárló által. Mindezt úgy, hogy az összeghatár ne üsse meg azt a mércét, amiért érdemes a hatóságokhoz fordulni egy „ejnyebejnyéért”.

Egy dologra biztosan jó, hogy kevesebbet használjuk elektronikus eszközeinket (vagy tudatosabban) és inkább a természetes élet felé forduljunk.

PI