
A Kormány 2021 szeptemberében módosította a 451/2016. kormányrendeletet és a fővárosi és megyei kormányhivatalokról, valamint a járási /fővárosi kerületi / hivatalokról 86/2019. kormányrendeletet, pontosabban annak az elektronikus ügyintézésre vonatkozó szabályait.
A Polgári Perrendtartásról szóló 2016.évi CXXX. törvényre figyelemmel a kiállító saját kezű aláírására visszavezethető elektronikus aláírás csak megfelelő garanciákkal ellátott informatikai rendszeren és bizalmi szolgáltatáson keresztül nyújtható.
Biztosítani kell, hogy az aláíró a teljes tartalmat megismerhesse, fontos a titkosított tárolás és lehetőséget kell biztosítani igazságügyi írásszakértői felhasználásra /szükség esetén /.
Az összes előírásnak való megfelelőséget akkreditált szervezet tanúsítványával kell igazolni.
A kormányhivatalokban aláírópad biztosításával kell lehetővé tenni az ügyfél aláírásának felvételét.
Ha dokumentumazonosítót is tartalmazó elektronikus igazolás kiállítására kerül sor ,úgy fokozott biztonságú elektronikus bélyegzővel és minősített elektronikus bélyegzővel kell ellátni a igazolást.
A kézi aláírásra visszavezethető adatok megismerése csak szabályozott körülmények között történhet, kizárva az illetéktelen hozzáférést.
A kormányhivatali aláírásminta nyilvántartás, valamint az ezzel összefüggő adattovábbítási nyilvántartás vezetésére Budapest Főváros Kormányhivatala került kijelölésre.
Kedves Polgári Kisgazdák, kedves Mindenki: tetszik – nem tetszik, tudomásul kell vennünk a változó világot, melynek része az elektronikus aláírás is. Járjunk el kellő óvatossággal, és ezt várjuk el az illetékes hivataloktól is!

Dr. Bakos Zoltán, KPE szakértő