Orbán Viktor: A pedagógiai célokat leginkább a személyes találkozáson alapuló oktatási rendszer tudja szolgálni, a digitális oktatás „csak tartalék”

Forrás: Orbán Viktor Facebook oldala

Amiként a pedagógus nem tudja pótolni a szülőt, éppen így a szülő sem képes helyettesíteni az oktatás területén a pedagógust. Támogatjuk a kormánynak azt az elhatározását, hogy a digitális oktatást csak szükséghelyzetben, kiegészítő megoldásként helyes alkalmazni. A szülőket a korábbi iskolabezárások nagymértékben igénybe vették, többnyire a saját munkájuk rovására. A kívánatos eredmények pedig a pedagógus hiányában nem biztosíthatók. (kpe)

Bár a vártnál sikeresebb volt az átállás a digitális oktatásra tavasszal, de nem szabad azt hinni, hogy annak nincsenek árnyoldalai – mondta Orbán Viktor kormányfő pénteken, a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában. A miniszterelnök szerint tíz százalék felett van azoknak a diákoknak az aránya, akik “egyszerűen eltűntek a rendszerből”, nem kapcsolódtak be, nem vettek részt, vagy csak időnként vettek részt a digitális oktatásban. „Most, amikor szeptemberben újraindul az iskola, valószínűleg nagyobb lesz a tudásbeli különbség egy-egy osztályon belül, mint a járvány kitörése előtt volt” – jelentette ki. Megjegyezte: a pedagógusok számára komoly szakmai kihívás lesz ismét egységes osztálymunkát kialakítani, de hiszi, hogy meg tudnak vele birkózni. „Ne tekintsünk úgy a digitális oktatásra, mint a bohóctréfára, hogy van másik: ha nem működik a rendes, elővesszük a másikat és ugyanolyan jó, mint az előző volt” – fogalmazott. A kormányfő szerint itt és most a nevelési, pedagógiai célokat leginkább a személyes találkozáson alapuló oktatási rendszer tudja szolgálni, a digitális oktatás „csak tartalék”. Hozzátette: ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy elkerüljék a szokásos rendtől eltérő módon folyó oktatást, és megvédjék a hagyományos, iskolai jelenléten alapuló tanítást.

MTI