Rendkívüli autóipari bejelentés: elektromos autók gyártása kezdődik a kecskeméti Mercedes-gyárban

Egy elektromos meghajtású áruszállító kisteherautó. - A kép forrása: autonavigator.hu

Négy beruházást jelenthetek ma be – nem is akármilyeneket – összesen 64 milliárd forint értékben. Közülük a legnagyobb a kecskeméti Mercedes-gyár jelentős bővítése, melynek köszönhetően a vállalat megkezdi – hazánkban elsőként – tisztán elektromos autók gyártását – írta ma reggel Szijjártó Péter hivatalos Facebook-oldalán. Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary gyárigazgatója elárulta azt is az eseményen, hogy a kompakt Mercedes-Benz EQB gyártása indul el Kecskeméten jövő ősszel.

A mostani bejelentés meghatározza a kecskeméti üzem következő éveit, évtizedeit – jelentette ki Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary gyárigazgatója. Hozzátette, egy több, mint 100 millió eurós (durván 35,5 milliárd forint) beruházásnak köszönhetően 2021 őszén megkezdődhet az első tisztán elektromos autó sorozatgyártása Magyarországon. A kompakt EQB világpremierjére jövő tavasszal kerülhet sor, de már most kijelenthetjük, hogy hosszú távon hozzájárul majd a magyarországi üzem sikeréhez.

Christian Wolff kijelentette, az EQB egyrészt jelképe a Daimler elkötlezettségének Magyarország iránt, másrészt jelképe a rugalmas kecskeméti gyártásnak.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédében elmondta, hogy a mostani beruházás bejelentésére egy nagyon nehéz időszakban kerül sor. Hangsúlyozta, a koronavírus-járvány rendkívüli kihívásokat támaszt a világ országai és meghatározó vállalatai elé. Kiemelte, a magyar gazdaság erejét bizonyítja, hogy a mostani rendkívül nehéz időkben egymást érik az újabb beruházások hazánkban.

Ezek a beruházások világosan bizonyítják, hogy Magyarország az új világgazdasági korszak nyertesei közé tartozik

– jelentette ki Szijjártó Péter. Hozzátette, ez az új világgazdasági korszak egy brutális versennyel kezdődik, ugyanis hatalmas harc folyik a világban a gyártókapacitások újraelosztásáért.

Ma Magyarország ebben a versenyben aratott egy óriási győzelmet

– hangsúlyozta a külgazdasági és külügyminiszter.

Ez nem túlzás, a Mercedes-Benz kecskeméti gyára szempotjából ugyanis mérföldkő jelentőségű a mostani beruházás, egyben mérföldkő a magyar gazdaság és az autóipar szempontjából is – tette hozzá. Szijjártó Péter kiemelte, hogy a Mercedes-Benz mostani beruházásának köszönhetően először kerül sor hazánkban tisztán elektromos autók szériagyártására.

A Mercedes-Benz egy ehhez szükséges karosszériaüzemet, valamint egy nyersanyagfeldolgozó gyártósort épít Kecskeméten és megkezdi a kecskeméti gyár technológiai felkészítését az új modell gyártására.

A mostani beruházás 50 milliárd forintos értéket képvisel Kecskeméten, amelyhez a magyar kormány 15 milliárd forintos támogatást biztosít. A Daimler döntésének, a mostani beruházásnak köszönhetően 4400 magyar munkahely válik betonbiztossá – emelte ki Szijjártó Péter. Hozzátette, a kecskeméti gyárban egyszerre készülhetnek majd belsőégésű motorral szerelt járművek, plug-in hibridek és tisztán elektromos autók.

Szijjártó Péter is kiemelte azt, amiről már mi is több alkalommal írtunk az utóbbi időben, hogy a koronavírus-járvány hatására a beszállítói láncok rövidülnek, a korábban más kontinensekre telepített gyártókapacitások egyre inkább visszatalálnak Európába.

Ennek a folyamatnak pedig Közép-Európa, azon belül is Magyarország lehet a legnagyobb nyertese.

Szijjártó Péter beszédének zárásaként köszönetet mondott mindazoknak, akinek a munkájának hála ez a beruházás megvalósulhatott és a kecskeméti üzem gobális szerepe tovább erősödhetett.

Tovább erősödik Kecskemét

Októberben beszámoltunk a Daimler menedzsmentje által megfogalmazott hosszú távú stratégiáról, amelyről elmondtuk:

véleményünk szerint érdemi hatással lesz a magyarországi gyártásra, tovább erősödhet a kecskeméti üzem pozíciója a globális gyártóhálózaton belül.

Állításunk arra alapoztuk, hogy nálunk működik a világ egyik legmodernebb Mercedes-gyára, ahol a termeléshez kapcsolódó költségek szintje relatíve alacsony, ráadásul az adózási környezet is rendkívül kedvező. Írtunk arról is, hogy a magyarországi operáció nagyon jól teljesített az utóbbi években, a rendelkezésre álló gyártókapacitások maximális kihasználása mellett 2019-ben, a koronavírus-válság berobbanása előtt, rekord árbevételt és nyereséget ért el.

A hazai üzem tehát abszolút alkalmas arra, hogy hozzájáruljon a Daimler nyereségesebb működéséhez a következő években.

A már megépült üzem jövője szempontjából jó hír az is, hogy egy egyéves átalakítási, felkészülési időszak eredményeként plug-in hibrid modellek gyártása is elkezdődhetett Kecskeméten. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a hazai Mercedes-gyár immár teljes mértékben megfelel a Daimler legfontosabb célkitűzésének: az elektromoblitás irányába történő minél gyorsabb és erőteljesebb elmozdulásának.

Forrás: portfolio.hu, Szandányi Levente