Radikális ötlet jött az M7-esen a gigadugók ellen

MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Nincs napirenden az M7-es bővítése az M0-s és Székesfehérvár között, mert az éves átlagfogalom nem indokolja, viszont felmerült, hogy egy informatikai fejlesztéssel meg lehetne oldani, hogy a csúcsforgalom idején a leállósávokat is használhassák az autósok – írja a Magyar Nemzet a közlekedési államtitkár által tartott háttérbeszélgetés alapján.

A lap emlékeztet rá, hogy 2016-ban még a tervek között szerepelt, most azonban már nincs napirenden az M7-es bővítése az M0-s és Székesfehérvár között, mivel az M7-es átlagos éves forgalmi terhelése meg sem közelíti a kritikus mértéket. A balatoni hétvégék száma pedig alig több mint fél tucat, és a szezonon kívül az út terhelése sokkal szerényebb. A Magyar Közút tájékoztatása szerint az M7-esen az M0-s autóút és Székesfehérvár közötti szakasz átlagos forgalma tavaly mintegy 54 ezer, a Székesfehérvár-Siófok közötti szakaszé pedig 31 ezer jármű volt.

Mosóczi László, a közlekedési tárca államtitkára egy háttérbeszélgetésen a lapnak elmondta, hogy egy informatikai fejlesztés segítségével az autópályák leállósávját folyamatos haladásra alkalmassá tehetnék. Az M7-esen így bővíteni lehetne a kapacitást a kritikus időszakokban.

A lap megjegyzi: más vélemények szerint ugyanakkor a vakáció idején a Balaton vonzereje olyan erős, hogy a sávok bővítésével egyszerűen nem lehet lépést tartani vele. Emiatt fontosabb lenne a vasúti szolgáltatást vonzóbbá tenni, a légkondicionált, komfortos járművek számát növelni, a kerékpárszállítási lehetőségeket bővíteni. Erre egyébként minden remény megvan a lap szerint, hiszen jövőre már a magyar pályákon futnak a MÁV-Start emeletes motorvonatai.

 

Forrás: portfolio.hu