
Olaszország legnagyobb mezőgazdasági termelői szövetsége arra akarja rávenni a külföldi cégeket és vendéglátóipari egységeket, hogy cseréljenek le minden maffiához kapcsolódó termék- és helynevet.
A gazdák célkeresztjében a Cosa Nostra whiskey-től kezdve a Chilli Maffia paradicsomszószon át az indonéziai Nasi Goreng Maffia étteremig minden megtalálható. A Coldiretti nevű szervezet átfogó vizsgálatának köszönhetően az is kiderült, hogy több mint 300 olyan étterem van Olaszországon kívül szerte a világon, amelynek a neve az olasz szervezett bűnözéshez kapcsolódik – írja a The Guardian.
Ilyenek például az El Padrino Spanyolországban, a Don Corleone Finnországban, a Burger Maffia Németországban, a Falafel Maffia az Egyesült Államokban vagy a Nasi Goreng Maffia Indonéziában.
Botrányos belegondolni, hogy valaki vásárolhat ilyesmit, még ha csak viccből is. Számunkra elfogadhatatlan, hogy olyan komoly dolgokon viccelődjünk, mint a maffia
– nyilatkozta Apolit, hozzátéve, hogy a maffia tematikájú marketing egyrészt hatalmas károkat okoz Olaszország imidzsének, másrészt mélyen megsérti azokat az olasz embereket, akik ténylegesen szenvedtek a maffiától, vagy esetleg családtagokat vesztettek miatta.
A Coldiretti decemberben kiállítást rendezett a szicíliai Palermo városában, a Cosa Nostra szülőhelyén. A kiállításon a világ minden tájáról összegyűjtött, maffia tematikájú étel- és italtermékek felbukkantak, köztük a Chilli Mafia vagy a Mafia Coffee is.
Egyébként Spanyolországban található a legtöbb (összesen 63) maffia témájú étterem és bár, őket követi Ukrajna, Brazília, Indonézia, Oroszország, India, Japán, Lengyelország és az Egyesült Államok.
A szervezett bűnözés nevének marketingcélú felhasználása és felidézése nem fogadható el. Gazdasági kárt okoz az agrár-élelmiszeripari ágazatunknak, és fájdalmat az alvilág áldozatainak. Európai szintű megállapodásra van szükség, hogy ilyen elnevezések többé ne fordulhassanak elő
– mondta Ettore Prandini, a Coldiretti elnöke.
Forrás: index.hu