Mi lesz a Simicska – birodalommal? Megszűnik-e a Hír-tv? – És egy jobbikos szoborvita

Médiaműhely. - A kép illusztráció. - A kép forrása: ambientmediagroup.hu

Simicska Lajos eladja cégbirodalmát Nyerges Zsoltnak, benne építőipari, mezőgazdasági, média- és közterületi reklámpiaci, illetve vagyonkezelői érdekeltségeit. Nagy kérdés, mi lesz a Hír Televízióval, miután korábban Simicska bezárta a Magyar Nemzetet és a Lánchíd Rádiót.

Az üzlettársának adja át üzleti érdekeltségeit Simicska Lajos: Nyerges Zsolt átveszi az egykori Közgép-vezér és családja saját és közös tulajdonában lévő építőipar, mezőgazdasági, média-, közterületi reklámpiaci és vagyonkezelői üzleti érdekeltségeit – áll a Nyerges Zsolt által kiadott közleményben. Nagy kérdés, hogy mi lesz a Hír Televízióval, amikor a választások után Simicska Lajos bezárta a Magyar Nemzetet és a Lánchíd Rádiót, miután eladni sem akarta senkinek. Most az vetődött fel, hogy mi lesz a Hír Tv-társasággal? Sokáig az a hír járta, hogy Simicska különösen nagy kegyben tartja, média-portfóliója ékeként tekint rá. De, amikor az újság és a rádió bezárt, a tévénél is költségcsökkentésről lehetett hallani, azaz lassú agóniáról és csoportos létszám-leépítésről. Schlecht Csaba ugyan még 2016 júliusában azt nyilatkozta, Simicska 2018 végéig félretette a pénzt a Lánchíd Rádió, a Hír Tv és a Magyar Nemzet működésére, most úgy tűnik, mivel a nyomtatott Heti Válasz is megszűnt, és a digitális változat sem tűnik hosszú távon életképesnek, az utolsó bástya is hamarosan le fog dőlni. (Forrás: itthon.hu)

A népszava írja: a Mandiner hetilappá alakulhat – Simicska kapitulációja után átrendeződik a médiapiac

Sok a kérdőjel még a nagy visszavonulás bejelentése után, nem tudni például, hogy a megegyezésnek része-e az Index. Vannak ugyanakkor közvetett hatások is: például hetilappá alakulhat a Mandiner, vagy profilt válthat a Blikk – tudta meg a Népszava.

 

hirdet Egyelőre semmilyen hivatalos tájékoztatást nem kaptak a hírt munkatársai arról, mi lesz a hírcsatorna sorsa azt követően, hogy Nyerges Zsolt tulajdonába került. A vállalkozó szerdán jelentette be, hogy Simicska Lajos minden gazdasági-, és médiaérdekeltségét megvásárolja. A szolnoki üzletember – aki egykor Simicska Lajos egyik legfontosabb partnere volt, de állítólag sosem szakította meg kapcsolatait a Fidesszel sem – az ügylet bejelentése előtti napon többször kereste Vörös Józsefet, Orbán Viktor és Mészáros Lőrinc egyik legbizalmasabb emberét. Ez arra utal, egyeztetés folyt Orbán Viktor környezete és Nyerges Zsolt között a Simicska-portfólió megvételéről.

Arról a 444.hu írt először, hogy Nyerges Zsolt csak átmeneti tulajdonos lesz, a cégcsoport és a média hamarosan Mészáros Lőrincnél landol, de az információt egy kormányzati forrás lapunknak is megerősítette. (Arról, hogy a mezőgazdasági-, építőipari-, és egyéb érdekeltségek mely Mészáros-cégekhez kerülhetnek át és hogyan, lásd keretes írásunkat.)   A médiát illetően ugyanakkor számos nyitott kérdés van még. Egyrészt az, hogy egy Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó Hír televíziónak lesz-e helye a volt felcsúti polgármester egyre kiterjedtebb médiabirodalmában. Arról lapunk számolt be elsőként, hogy Mészároshoz kerülhet a jelenleg Andy Vajna tulajdonában álló TV2, a Spíler TV és a többi kábelcsatorna, a Bors című bulvárlap, a Kisalföld valamint a Dél-Magyarország is. A médiapiacot tekintve a Fideszt a legjobban a Publimont nevű közterületi reklámcég érdekli, mert ha a cég kormány közelbe kerülne, akkor a plakátkampányokat nem kellene más társaságokhoz vinni. Sok a kérdőjel ugyanakkor az Index körül is, volt olyan, aki szerint ez már nem Simicska Lajos érdekeltsége és így a mostani ügylet sincs hatással a hírportálra – ezt nyilatkozta kérdésünkre Bodolai László, az Indexet tulajdonló alapítvány elnöke (Forrás: Kósa András/Népszava)

A Jobbik a Szoborparkba vitetné Nagy Imre szobrát:

Szávay István szerint a későbbi vértanúság nem teszi semmissé a korábbi bűnöket. – A jobbikos képviselő az elmúlt héten számos példa alapján szembesítette az Országgyűlésben Orbán Viktor miniszterelnököt azzal, hogy a magát antikommunistának valló Fidesz-kormány nem számolt le a vörös múlt minden maradványával, sőt tevékenysége, hatalomfelfogása, a demokráciához, sajtóhoz és civilekhez való viszonya alapján maga is egy új pártállamot épít. Ennek kapcsán említette meg azt is, hogy máig szimbolikus helyen, az 1919-es kommunista terror alatt legyilkoltaknak egykor emléket állító Nemzeti Vértanúk Emlékművének helyén áll a Horn-kormány által felállított Nagy Imre-szobor. A jobbikos képviselő jelezte, hogy álláspontja szerint a későbbi mártíromság sem tehet jóvá megannyi bűnt, amelyet “a második világháborúban kivérzett nemzetünk és másodjára is megcsonkított hazánk ellen a moszkovita gazember Nagy Imre elkövetett.” Szávay emlékeztetett Nagy Imrének a totális diktatúra kiépítésében, a németek elűzésében, a kuláknak bélyegzett családok üldözésében és kifosztásában, vagy a padláslesöprésekben játszott szerepére. Orbán Viktor a parlamentben ingerülten vette védelmébe elődjét, ennek ellenére úgy tűnik, hogy a miniszterelnök környezetében mégis egyetértésre lelt a javaslat – írja csütörtöki közleményében a jobbikos képviselő. A Népszava ugyanis már arról írt, hogy Szakály Sándor, a kormány közeli VERITAS Történetkutató Intézet főigazgatója szerint „ha az a szándék, hogy a Kossuth tér és közvetlen környéke nagyjából az 1944 előtti állapotoknak megfelelően legyen kialakítva. A Jobbik “keresztény, nemzeti pártként támogatja az elképzelést”, mint ahogyan a Vértanúk teréről mindössze néhány méterre, a Szabadság térre. A politikus hozzáteszi: szeretné “megkönnyíteni Szakály Sándor dolgát”, ezért a Jobbik Magyarországért Mozgalom nevében hivatalos megkereséssel fordulta a Kiemelt Nemzeti Emlékhely Bizottsághoz. Ebben a megkeresésben kezdeményezte a Nemzet Vértanúk Emlékművének újbóli felállítást, a Nagy Imrét ábrázoló alkotásnak pedig méltó helyére, a kommunista szoborparkba szállítását. (Forrás: 24. hu/alfahir.hu)