Mesterséges intelligencia segít a közigazgatásban és az ügyintézésben

Fotó privatbankar.hu

Országszerte több mint négyszáz helyszínen érhetőek el a Mesterséges Intelligencia Asszisztens (MIA) Pontok, amelyek érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül, elektronikusan intézhetünk el különböző ügytípusokat. A Széchenyi 2020 Közigazgatás- és Közszolgáltatás- fejlesztés Operatív Programjának támogatásával egy európai szinten is egyedülálló, hibrid – a személyes és az elektronikus ügyintézési tér között hidat képező – platform jöhetett létre.

Az elmúlt időszakban jelentős előrelépést sikerült elérni a mesterséges intelligencia, illetve a legkorszerűbb technológiák gyakorlati hasznosításában. A Belügyminisztérium által elindított pilot projektben világszínvonalú termékeket alkalmaztak, majd az így megszerzett tapasztalatokra alapozva egy olyan informatikai környezetet hoztak létre, amely tisztán magyar, túlnyomórészt állami fejlesztésű szoftvereken alapul. A kísérleti fázisban a KIOSZK felállításával két ügytípus intézése vált lehetővé személyes érintkezés nélküli ügyintézéssel, a hatósági erkölcsi bizonyítvány igénylése, valamint a vezetői engedély pótlása.

A nemrégiben elvégzett fejlesztés eredményeként ezeken felül további tizenkettő ügytípust vontak be a rendszerbe. A bankautomatákhoz hasonlító önkiszolgáló terminálok használatával elindítható például a vezetői engedély és a személyi igazolvány pótlása, de igényelhető anyakönyvi kivonat és erkölcsi bizonyítvány is.

A fejlesztésben négyszáz KIOSZK-eszközt helyeztek üzembe a kormányablakokban, okmányirodákban, postahivatalokban és a Digitális Jólét Program Pontokon. Az országszerte több mint négyszáz helyszínen megtalálható MIA Pontok érintőképernyős eszközein könnyen, gyorsan, ügyintézői beavatkozás és sorban állás nélkül folyik az ügyintézés.

A projekt – az azt megvalósító Belügyminisztérium, illetve a magyar kormányzat szándékaival összhangban – hozzájárul a közigazgatás és a közszolgáltatások hatékonyságának növeléséhez, valamint az ügyfélközpontú, szolgáltató hozzáállású állam működéséhez.

A program a KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00058 projektnek köszönhetően, európai uniós forrás bevonásával valósulhatott meg.

Forrás: fejlesztesihirek.hu