Helló vidék: A jövő mezőgazdaságának az alapja a tudás – már 1118 iskola-kertet művelnek a diákok ország-szerte.

Egy iskolakert bejárata. - A kép forrása: bpg.hu

Az iskolakert-fejlesztési programra nyolcszoros a túljelentkezés, és az Iskolakertekért Alapítvány szerint nem elegendő eszközökkel ellátni egy kezdő iskolakert-építő csapatot, szükség van a jó gyakorlatok átadására is, amit a programba épített pedagógusképzés biztosít majd – írta a Magyar Idők hétfőn.

Az Agrárminisztérium, az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara saját iskolakert kezdeményezéseik összehangolására indított iskolakert-fejlesztési programja első részeként januárban kezdődött az alapozó alprogram, amely külön kategóriában támogatja a 2018 őszén útjára indított Földforgatók kísérleti programba bevont iskolákat is – ismerteti a lap. A program második részeként iskolakerti tematikus modulokat dolgoztak ki, hogy minél több intézmény megtalálja a saját pedagógiai céljainak és helyzetének megfelelő lehetőségeket. Az országban jelenleg 1118 iskolakert működik, a köznevelési feladatellátási helyek körülbelül nyolc százalékában kertészkednek a gyerekekkel. Mátyás Izolda, az Iskolakertekért Alapítvány munkatársa elmondta: minden kert esetében helyszíni mentorálást biztosítanak az ökológiai szemléletű kertfenntartás érdekében, valamint a pedagógiai programba való beépíthetőség és a szervezés terén. Nemcsak kezdő, hanem haladó iskolakert-építőknek is nyújtanak támogatást, akik országos program nélkül, lelkesedésből és önerőből kezdték el létrehozni kertjeiket. (Forrás: magyaridok.hu; hellovidek.hu; MTI)

A Polgári Kisgazdák immár a 2001-es megalakulásuk óta, oly sok alkalommal kifejtették az elmúlt 18 esztendőben: „a magyar mezőgazdaság megújulásának az alapja a felnövekvő generációk sikeres bekapcsolása egy korszerű és versenyképes agrár- és élelmiszergazdaságba. Ennek első lépése az élményszerű, és a gyermekek életkorához igazított alapfokú-iskolai mezőgazdasági alapismereti oktatás a tíz esztendős életkor betöltése fölött. Az a gyermek, aki a személyes pozitív élményein keresztül megszereti a földet 10 és 14 éves életkora között, később sem fog szívesen megválni az agrárium függetlenséget és önálló életvitelt nyújtó lehetőségétől. Ellenkezőleg arra fog törekedni, hogy a családi tulajdonban lévő termőföldet gyarapítsa, ha pedig nincs, akkor szerezzen, és teljes önállóságot biztosító életképes gazdasággá fejlessze. A Polgári Kisgazdák ezért tulajdonítanak kiemelt jelentőséget az iskolakert-mozgalom ilyen, nagy-arányú elterjedésének. A szakmai tudás és érdeklődés a termelési kedvvel együtt a jövő sikeres hazai mezőgazdaságának az egyik lényeges alapja. (KPE)