Fekete Ferenc: Látogatás Kárpátalján

Fotó Fekete Ferenc Facebook oldala

Elhagytuk Alsókalocsai szállásunkat és elindultunk a Talabor mellet Huszt felé. Az útviszonyok a megszokottak, hol kátyús, hol már aszfalt sincs.

A Talabor felduzzasztott víztározója mellett megyünk el, következik Égermező, Gázló, Kövesliget, Ötvösfalva, Husztsófalva, Mihálka és Szeklencénél érjük el a főútvonalat, itt fordulunk Huszt felé. Az időjárás megjavult, egyre jobb.

Huszt belvárosában álltunk meg a református templom mellett. Szerencsénk volt, karbantartás (a zsindelyek szurkozása) folyt, nyugdíjas mesterember meghallotta hogy, magyarok vagyunk és beengedett minket, végül a templomot is kinyitották számunkra.

A mester elmondta 9500 FT.-nak megfelelő nyugdíja van, dolgozni kell neki. Hálás a magyar kormányzatnak a kettős állampolgárság miatt, mert lehetőség nyílt fiainak, hogy német országban dolgozhassanak, ez kitörést jelent nekik a szegénységből. Elköszöntünk Tőle és sétáltunk egyet a belvárosban.

Vásárolni akartunk néhány ajándékot, helyi dolgokat, egy üzlet előtt találkoztunk egy nővel, akitől érdeklődtünk. Szerencsére magyar volt és olyan kedves, segítőkész hogy, bejött és tolmácsolt a vásárlásnál.

Rövid időn belül indultunk a vár felé, a várhegyre vezető út kb. felét kocsival megtettük, de egyre rosszabb és szűkebb lett az út, ezért leálltunk és gyalog indultunk tovább. Az út meredek, elfáradtunk mire felértünk, nem is mindenki jött végig.

Lefelé már könnyebb volt, és indultunk (Száldobos, Bustyaháza) Técső felé, ahol a következő szállásunk volt, egy kis szálloda, amely felüdülést jelentett az előzőhöz képest (igaz az ára duplája volt).