Egy új kampány pontosan és érthetően szeretné közvetíteni az élelmiszerek mögött álló tudományt

Fotó: HáziPatika.com

Az élelmiszerek ára és íze mellett az élelmiszer-biztonság a harmadik fő tényező, amit vásárláskor mérlegelnek a fogyasztók. Az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) a fogyasztói tudatosság növelése érdekében „Safe2Eat” néven 18 országban indít átfogó kampányt, amelybe Magyarország a Nébih szakmai támogatásával kapcsolódik be.

Becslések szerint percenként 44, vagyis Európában éves szinten 23 millió ember érintett élelmiszer-eredetű megbetegedésben, amelyek közül átlagosan mintegy 4700 eset bizonyul végzetesnek. A szakemberek szerint a megbetegedések jelentős hányada a háztartások helytelen élelmiszer-kezelési gyakorlataira vezethető vissza. Mindez megelőzhető lenne, ugyanakkor, mivel az otthoni élelmiszer-kezelés jogszabályokkal nem befolyásolható, ezért a fogyasztói tudatosság kialakulását segítő szemléletformálás lenne célravezető.

Mindez hangsúlyosan megjelenik az EU tizennyolc országában induló „Safe2Eat” kampányban, amellyel az Európai Élelmiszer-biztonsági Hatóság (EFSA) az európai lakosság élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos tudatosságát szeretné előmozdítani. A 2024-ben többek között Románia, Csehország, Görögország, valamint Ausztria vesz részt a kampányban. Magyarországon az EFSA fő partnere a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih).

A Nébih által lapunkhoz eljuttatott közleményből kiderült, az EFSA 2023-as kutatása szerint az európaiak mintegy hetven százaléka érdeklődik az élelmiszer-biztonság iránt. Ugyanakkor körülbelül hatvan százalékuk túlságosan szakmainak és nehezen érthetőnek találja az élelmiszer-biztonsággal kapcsolatos információkat. 

Épp ezért az új kampány egyértelműen, pontosan és érthetően szeretné közvetíteni az élelmiszerek mögött álló tudományt. Legfőbb célja az, hogy a fogyasztók a mindennapi választásaik során a biztonságot és az egészséget szem előtt tartva, minél átgondoltabb döntéseket tudjanak hozni az élelmiszer-fogyasztásuk kapcsán – írta közleményében a Nébih, majd hozzátették, a kampány fontos témái közé tartoznak az élelmiszer-eredetű megbetegedések, a megfelelő élelmiszer-kezelési technikák, az élelmiszerjelölés olvasásának fontossága, vagy az élelmiszerhulladék-csökkentési gyakorlatok előmozdítása.

teljes cikk a Magyar Nemzet honlapján olvasható.

Forrás: hirtv.hu

https://hirtv.hu/hirtv_gazdasagi_hirei/egy-uj-kampany-pontosan-es-erthetoen-szeretne-kozvetiteni-az-elelmiszerek-mogott-allo-tudomanyt-2586472?utm_source=feed&utm_medium=rss