Dr. Bakos Zoltán: A területi közigazgatás működésével kapcsolatos törvények változásáról

Fotó: iropult.hu

Az Alaptörvény 22. módosítása szükségessé teszi a közigazgatással kapcsolatos a területi közigazgatásra vonatkozó  egyes törvények módosítását, és az erre vonatkozó törvényjavaslat benyújtásra került az Országgyűléshez.

Tárgyánál fogva ennek elfogadásához minősített többség kell.

Legfontosabbnak az értelmező rendelkezések felsorolását, taglalását tartom, hiszen a működés során ezeket kell majd alkalmazni. Ezek az alábbiak:

  • adatváltozás-bejelentési szolgáltatás
  • adatváltozás-kezelési szolgáltatás
  • csatlakozási szolgáltatás
  • felhasználó-bejelentési szolgáltatás
  • haláleseti kapcsolattartó
  • harmadik fél szolgáltató
  • ügyfél elérhetőségi adatai.

A járási /fővárosi kerületi/ hivatal működésével összefüggő rendelkezések:

–   a fővárosi és vármegyei kormányhivatal adatkezelésével összefüggő rendelkezések

  • egyedi eljárásrend alkalmazhatósága a fővárosi és vármegyei kormányhivatalok eljárásában
  • aláírásminta-alapú dokumentum hitelesítés.

Aláírópad rendszeresíthető majd a fővárosi és vármegyei kormányhivataloknál, valamint a kerületi és járási kormányablakoknál.

Az egyes részletszabályok megalkotására a kormány illetve a miniszterek kaptak felhatalmazást.

A hatálybaléptetés igen érdekes, mert mostantól egészen 2023. július  1-ig tartó időszakra oszlik meg!

A törvényjavaslat megalkotása nagyon alapos jogászi munkát igényelt, a teljes jogrend áttekintését, hiszen csupán a vármegye elnevezés miatt is törvények tucatjait kellett módosítani!

Az indokolással együtt 86 oldalas törvényjavaslat célja a fővárosi és megyei kormányhivatalok megfelelő működésének biztosítása, amit a jövőbeli jobb ügyintézésre is figyelemmel a Polgári Kisgazdák csak támogatni tudnak!

Dr. Bakos Zoltán

KPE szakértő