Csank István Csaba értesítése alapján: Egész Nógrádban boldog gyerekeket nevelnek a foglalkozásokkal

jobbveledavilag.hu

Óvodák, általános iskolák, de középiskolák is csatlakoztak az országos Boldogságóra elnevezésű programhoz. Nógrád megyében is egyre több intézményt jár át a boldogság.

A Jobb Veled a Világ Alapítvány által létrehozott program pozitív hatását tudományos kutatások is alátámasztják. Nem csoda, hogy szűkebb hazánk oktatási-köznevelési intézményei is sorra csatlakoznak a kezdeményezéshez. 

A Vanyarci Napsugár Óvoda még 2018-ban döntött úgy, hogy él a lehetőséggel. Thomka Noémi, az intézmény vezetője elmondta: a program egy pozitív életszemlélet kialakításában segíti a gyerekeket és a felnőtteket egyaránt. 

– Fejleszti a közösséget, összetartóbbá válnak a gyerekek, de növeli az önbizalmukat és az önbecsülésüket is. Kaptunk egy könyvet, amelyben le vannak vezetve a foglalkozások, ehhez munkafüzet és egy kártyajátékcsomag is járt – közölte Thomka Noémi. 

Az intézményvezető példaként említette, hogy a gyerekek mennyire élvezték azt a játékot, amely során falevél alakú papírokra leírták, hogy miért boldogok, majd ezeket felragasztották egy hálafára. 

Megfelelő segítséget kaptak

Szabóné Bohács Ditta, az Aba Sámuel Általános Iskola Bárnai Tagiskolájának vezetője elárulta, még 2017-ben csatlakoztak a programhoz. 

– Akkoriban még csak egy csoport vett részt a foglalkozásokon, ugyanis volt néhány tanuló, akiknél magatartási probléma jelentkezett. A kezdeményezéssel viszont megfelelő szakmai segítséget kaptak. A pozitív eredmény nem maradt el, ugyanis sokat javult a gyerekek viselkedése. Éppen ezért gondoltam, hogy ezt tovább kell folytatni, így a későbbiekben havi egyszer volt boldogóra minden osztályban – emelte ki Szabóné Bohács Ditta. 

Hozzátette: 2019-ben átszerveződtek, így már csak alsó tagozat működik az intézményben, de a boldogórák továbbra is részét képezik a tantervnek. A gyerekek pedig szeretik, és elég nyitottan állnak hozzá a foglalkozásokhoz. Ráadásul így lehetőség nyílik olyan témákkal – család, hála, öröm – is foglalkozni, amelyekkel egyébként a tanórákon nem tudnak. 

Tíz, egymásra épülő programmal foglalkoztak

Madjász Julianna, a pásztói Mikszáth Kálmán Gimnázium és Kollégium tanára kifejtette, hogy az intézmény 2015-ben lett boldog iskola. 

– Ez egy pszichológiai és kutatási eredményekre épített élménypedagógiai program, amely valóságos kincsesbánya a pedagógusoknak. Az intézményben több mint tíz kollégiumi csoportot és osztályt érint a kezdeményezés, amely során az osztályfőnöki órák és kollégiumi foglalkozások tematikájába épülnek a gyakorlatok. Lényege, hogy felkészítsük a gyerekeket arra, hogy meg tudjanak küzdeni a mindennapi problémákkal, de az is fontos, hogy megtanulják értékelni, amijük van. Ráadásul fejleszthetik önmagukat, és a lelki egészségükre is pozitív hatással van – hangsúlyozta Madjász Julianna. 

Mint mondta, a tanév során tíz egymásra épülő témával foglalkoznak, így például az optimizmus gyakorlásával, célok kitűzésével és elérésével, de az apró örömök élvezetével is. A szakember szerint nemcsak a gyerekeknek, de a tanároknak is jót tesz ez a fajta szemléletformálás.

Forrás: nool.hu, Nagy Orsolya