Bajba került egy hajó a Tisza-tavon, segítettek a vízi rendőrök

A bajba jutott hajót vontatókötélre veszi a Kiskörei Vízi Rendőr-örs mentő-motorosa. - A kép forrása: police.hu/heol.hu

Egy lakóhajó tulajdonosa kért segítséget kedden délután a rendőrségtől, mert a hajója a Poroszlói-öbölben magatehetetlenül kisodródott, és a fa tőkék között megakadt.

A férfi elmondta, hogy a hajó motorja leállt, és a viharos szélben egy nyílt vízen lévő nádfalhoz sodródott. A Kiskörei Vízi-rendészeti Örs kisgéphajója sietett a segítségére. A mentőhajó kapitánya telefonon tartotta a bajbajutottal a kapcsolatot. A vihar és a víz alatti akadályok nehezítették a mentést. (Forrás: heol.hu)

Dr. Ördög István, a KPE Heves Megyei Szervezetének az elnöke. – A kép forrása: heol.hu/kpe.hu

Dr. Ördög István, a Kisgazda Polgári Egyesület Heves Megyei Szervezetének az elnöke: fontos tudnivaló a Tisza-tavon közlekedő kishajók vezetői számára, hogy a Tisza-tó, egy viszonylag sekélyvizű, az észak-keleti viharos szeleknek erősen kitett vízfelület, amelyen könnyen kialakulnak az önmagukba visszagördülő, úgynevezett trochoidális hullámok, amelyeknek nagy lehet a romboló ereje is. Mindezért a kishajókat megfelelően erős, legalább 12 kilogramm súlyú horgonnyal és legalább 25 folyóméter hosszú, legalább 10 milliméter átmérőjű kör-szövött műanyagalapú-horgonykötéllel célszerű felszerelni, amelynek a horgony felőli végét érdemes még megtoldani egy legalább 6 milliméter rúdvastagság-átmérőjű és legalább 12 méter hosszú saválló-acél alapanyagú horgonylánccal. A 12 kilogramm súlyú horgony és a kiegészítő lánccal megtoldott, összesen 32 méter hosszú lánc és kötél még viharos szélben is biztosan megfogta volna a sodródó kishajót, így azt a mentőhajónak, – a hajótest kevesebb víz alatti sérülésével -, könnyebb lett volna hazavontatni az indulási kikötőbe.

Fontos az is, hogy: a mostani Magyar Kormány immár 8 esztendeje helyesen ismerte fel a Tisza-tó idegenforgalmi jelentőségét, valamint azt, hogy a Tisza-tavat egyre többen választják a szabadidejük eltöltésének a helyszínéül. Ezért a Tisza-tó továbbra is kiemelt vidékfejlesztési támogatásban fog részesülni, aminek a következtében ez az idegenforgalmi jelentőségű vízfelület a térség egyik gazdasági hajtóereje lesz. (KPE)