Az újraindítás nemzetközi tapasztalatai rendkívüli óvatosságra intenek bennünket

Fotó origo.hu

A környezetünkben olyan jelenségek játszódtak le, ami rendkívüli óvatosságra int bennünket – mondta Prof. Dr. Kásler Miklós az Életközelben legújabb részében az újraindítás nemzetközi tapasztalataival kapcsolatosan.

A miniszter a beszélgetés során reagált az ellenzék által pánikkormányzásnak hívott hazai intézkedésekre, de kitért az ápolók napjának fontosságára, valamint az érettségit érintő változásokra is.

A környezetünkben olyan jelenségek játszódtak le, ami rendkívüli óvatosságra int bennünket – ismertette álláspontját az újraindítás kapcsolatban Kásler Miklós. A miniszter példának hozta fel Szlovákia helyzetét, ahol az elhamarkodott döntések végeredménye az lett, hogy a fele akkora országban ugyan annyi a fertőzött, mint Magyarországon.

Ugyancsak megrázta az embereket, ami Portugáliában történt. A portugál egészségügyi ellátórendszer kollabált és olyanok a csehországi adatok is, hogy további néhány száz fertőzés esetén nem tudják ellátni a betegeket – mutatott rá az európai helyzetre.

A tárcavezető a kormány újraindítással kapcsolatos álláspontjára kitérve elmondta, hogy figyelemmel követik a járvány lefutását és az adatok gondos elemzése után időről-időre fogják eldönteni, hogy mit lehet tenni.

Az ellenzék általa csak pánikkormányzásnak aposztrofált intézkedésekre úgy reagált, hogy a kormány november 11-e óta nem változtatta meg a koronavírus-járvány elleni védekezési stratégiáját, és ennek hatására mind a fertőzések, mind a korházi ápoltak száma csökkent. Ha ezt nevezi az ellenzék pániknak, akkor ennél rosszabb Magyarországon soha ne történjen.

Az ápolók napjával kapcsolatban elmondta: a magyar ápolók nem csak a társadalom folyamatos szeretetét érezhetik, hanem a folyamatosan emelkedő anyagi megbecsülést is, majd emlékeztetett: 2022-ig két és félszeresére emelkedik az ápolók fizetése.

Az interjúban az érettségi általános vizsgakövetelmények megújítására kitérve elmondta, hogy a nemzeti alaptanterv szellemiségének megfelelően jobban épít majd a kreativitásra.

A miniszter kezdeményezésére elindított ifjú tudósok tudományos középiskolai vetélkedőjével kapcsolatban kiemelte: ebben az évben a középiskola felső osztályainak kiváló képességű diákjai a történelmi, biológiai és kémiai ismereteikről adnak számot.

(EMMI, kormany.hu)