A kereskedelmi és vendéglátóipari vállalkozások is csatlakozzanak az európai hulladékcsökkentési héthez!

Mesteri "kézügyességgel" szedi ki a hulladéktároló tartalmát a kárpáti barna medve ehető falatok után kutatva. - A kép forrása: parameter.sk
A kereskedelemben, a vendéglátóiparban és a turizmusban tevékenykedő vállalkozásokat és a munkavállalókat is arra buzdítják, hogy minél többen csatlakozzanak az Európai Hulladékcsökkentési Hét magyarországi programsorozatához – mondta Boros Anita, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára hétfőn Budapesten, sajtótájékoztatón.

 

Az építésgazdaságért, infrastrukturális környezetért és fenntarthatóságért felelős államtitkár közölte, a kereskedelemnek, a vendéglátásnak és a turizmusnak kiemelt szerepe van a lakosság szemléletformálásában, hiszen az emberek ezzel a három ágazattal találkoznak a legtöbbször.

Boros Anita szerint ebben a nehéz időszakban is fontos, hogy Magyarország meg tudja mutatni: összefogással, kreatívan tud fellépni a hulladékcsökkentés érdekében.

Közölte, 2009-ben indult el az Európai Hulladékcsökkentési Hét, amelyhez Magyarország már évek óta csatlakozik. Az önkéntes rendezvénysorozat lényege, hogy a tagállamokban élő emberek, vállalkozások, civil szervezetek, önkormányzatok és közigazgatási szervek is csatlakozhatnak minden olyan programmal, akcióval, rendezvénnyel, amely felhívja a figyelmet a hulladékcsökkentés fontosságára.

Cseresnyés Péter, az ITM kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára a kereskedelem nemzetgazdaságban betöltött súlyára hívta fel a figyelmet, és elmondta, hogy az ágazat éves forgalma meghaladja a 12 ezer milliárd forintot.

Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a koronavírus-járvány okozta válság új lendületet ad a turizmus zöld és digitális átalakulásának, valamint lehetőséget kínál arra is, hogy ellenállóbbá tegyék az ágazatot.

Közölte, a turizmus teljes spektrumában, így a szálláshelyeken és a vendéglátásban is szemléletváltásra van szükség a környezettudatosság erősítése érdekében.

Az MTÜ a jövőben is segíti a felelősen gondolkodó turisztikai szolgáltatókat a környezetbarát intézkedések bevezetésével, ezért az Európai Hulladékcsökkentési Héten – november 21-29. között – 100 millió forintos pályázatot hirdetnek a magyarországi kistermelők támogatására – mondta Guller Zoltán.

Hozzátette, a turizmust a koronavírus-járvány világszerte súlyosan érintette, többek között a határok lezárása miatt. Magyarországon is „a külföldi turisták száma szinte a nullához konvergál”, így a belföldi turizmusé lett a főszerep.

Ugyanakkor jelezte, a belföldi turizmus nyáron a vártnál sokkal jobban teljesített, szeptemberben pedig nagyjából annyian utaztak belföldön, mint tavaly.

Guller Zoltán pozitívumként értékelte, hogy a koronavírusos időszakban a magyar termékek felértékelődtek, hiszen a magyarok számára is fontos, hogy hazai termelőktől vásároljanak, hazai vállalkozásokat támogassanak.

(MTI, kormany.hu)