MÁV: Rossz munkaszervezés miatt maradtak ki elővárosi vonatok szerdán

Fotó: szeretlekmagyarorszag.hu

A KPE tagjai maguk is érzékelik, hogy a rossz munkaszervezés nem egyedi eset. A helyzeten sürgősen javítani kell. (kpe)

Rossz munkaszervezés miatt maradt ki szerdán négy elővárosi vonat Budapest és Pécel között, nem pedig a mozdonyvezetők hiánya miatt – cáfolta a sajtóban megjelent híreket tegnap a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatója az MTI érdeklődésére, hozzátéve, hogy a személyi felelősségre vonás nem marad el. Loppert Dániel hangsúlyozta, hogy nincs hiány mozdonyvezetőkből, az a legjobban kereső állás a vasúttársaságnál. Közölte, hogy tavaly júniusban 1180 betöltetlen pozíció volt a vasúttársaságnál, amely idén júniusra 1073-ra, mintegy 10 százalékkal csökkent. Álláspontja szerint ez nem akkora hiány, amely hatással van a működésre. Kitért arra is, hogy a menetrend betartásához tárgyi feltételek is hiányoznak. A Cegléd-Szolnok vonalon a járatkimaradások jelentős része abból adódik, hogy a mozdonyok átlagéletkora 40 év. Ezen jelentősen javít majd a jövőre érkező 19 darab KISS motorvonat.

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban azt mondta, a MÁV versenyképességének megőrzéséhez invesztálni kellene pályafelújításba, a szerelvények korszerűsítésébe és a menetrend fenntarthatóságába – írja az Index. Hozzátette: nem elégedett az utastájékoztatással, így már létrehoztak egy havária-központot, ahonnan 5 percnél nagyobb késésnél igyekeznek tájékoztatni az utasokat.

A Vasutasok Szakszervezete magasabb bért és normálisabb munkakörülményt követel a MÁV-tól, az utasok pedig demonstrációt hirdettek jelezvén, hogy nem elégedettek az állami vasutak színvonalával – írja az atv.hu. Meleg János, a szakszervezet elnöke az ATV Start című műsorában elmondta: jónak tartja az utasok tiltakozását, a veszélyét viszont abban látja, hogy az akció a vasutasok ellen indul. A kérdésre, hogy katasztrofális-e a helyzet a MÁV-nál, azt felelte: „még nincs az alján a cég”. A vezető szerint a járatkimaradások a létszámproblémákkal függenek össze, elmondása szerint a túlórák több frekventált munkakörben a 300 órát is elérik.

Csoportos létszámleépítés miatt aggódik a MÁV-nál az MSZP alelnöke egy birtokába jutott dokumentum alapján. Komjáthi Imre tegnap Budapesten, sajtótájékoztatón közölte, a közlekedési vállalat számos szakszervezete a cégi jogi osztályától kapott hétfőn levelet, amelyben a véleményüket kérik arról, hogy csoportos létszámleépítés esetén milyen eljárást alkalmazzanak. Az MSZP tudni akarja, mire készül a kormány és a MÁV – jelentette ki. Az MSZP alelnöke azon aggodalmát is megfogalmazta, amely szerint lehet, hogy az a cél, hogy a leépítések, a „kivéreztetés” után egy magánbefektetőnek eladják a céget vagy a „zsírosabb falatokat”.

Közös akciósorozatot indít a Mi Hazánk Mozgalom a Betyársereggel összefogva a MÁV rendbetétele érdekében – jelentette be a Mi Hazánk elnöke csütörtökön Budapesten. A Keleti pályaudvar előtt megtartott sajtótájékoztatón Toroczkai László közölte: a Betyársereg tagjaival együtt „különböző tapasztalatszerző utazásokat fognak végrehajtani” a vasútvonalakon. Az akciósorozatot a MÁV nemzetközi, Romániába tartó szerelvényein kezdik. Azt mondta: az elmúlt időszakban tapasztalt működési zavarok, a felelőtlen gazdálkodás szükségessé teszik a vasúttársaság vezetőjének, Homolya Róbertnek a leváltását.

MTI, ATV.HU, INDEX.HU